KEDİ VE KÖPEKLERDE AŞILAMANIN ÖNEMİ

Bulaşıcı hastalıkların önlenmesinde en etkili yöntem aşılamadır. Doğumdan sonra belli bir süre yavru, annesinden almış olduğu antikorlar ile korunsa da bu koruma uzun süreli değildir ve 3-4 ay gıbı kısa süreden sonra yavru dış etkenlere karşı açık, savunmasız hale gelecektir. Bulaşıcılığı ve öldürücülüğü yüksek enfeksiyöz hastalıklardan koruma sağlaması açısından uygun zaman ve programda aşı yapılması çok önemlidir.

KEDİLERDE AŞI PROGRAMI

KARMA AŞI: Feline Herpesvirus, Feline Calicivirus, Feline Panleukopeni Virus

Yavru kedilerde 21 gün ara ile 2 doz uygulanır. Yetişkin kedilerde yılda 1 kez tekrar doz uygulanır.

LÖSEMİ AŞISI: Feline Leukemi Virus

KUDUZ AŞISI: Rabies Virus

Yavru ve yetişkin kedilerde tek doz uygulanır.Her yıl tekrarlanır.

KÖPEKLERDE AŞI PROGRAMI

KARMA AŞI: Canine Distemper Virus, Canine Parvovirus, Canine Adenovirus, Canine Parainfluensa Virus, Leptospira

Yavru köpeklerde 21 gün ara ile en az 2 doz uygulanır. Yılda 1 kez tekrar doz uygulanır.

BRONŞİN AŞISI: Bordotella Bronchoseptica

Yavru köpeklerde 21 gün ara ile 2 doz uygulanır. Yılda 1 kez tekrar doz yapılır.

CORONA AŞISI: Canine Enteric Coronavirus

LYME AŞISI: Borrelia Burgdorferi

Endemik bölgelerde yavru köpeklere 21 gün ara ile 2 doz uygulanır. Yılda 1 kez tekrar doz yapılır.

KUDUZ AŞISI: Rabies Virus

Yavru ve yetişkin köpeklerde tek doz uygulanır. Her yıl tekrarlanır.

PATİLİ DOSTLARIMIZIN SAĞLIĞI HAKKINDA DETAYLI BİLGİ ALMAK İÇİN KLİNİĞİMİZİ ZİYARET EDEBİLİRSİNİZ :))